SmåBUS 2023 Internationell Barnbokskonferens

SmåBUS

Barnbokskonferens 3- 5 juli på Sörängens Folkhögskola av småBUS

Efter en fantastisk SmåBUS 2018 anordnar SmåBUS den andra internationella barnbokskonferensen i hjärtat av Småland.
SmåBUS är Barn-och Ungdomslitteratur Småland.

Under teman MOD & SÅRBARHET vill SmåBUS främja utbyte av inspiration och kunskap om litteratur för barn och ungdomar. Barnboksförfattare och illustratörer träffas här i ett inspirerande område under föreläsningar, workshops och 1001 spontana möten. Barnboksförfattare och illustratörer i en härlig blandning av unga och äldre människor från olika länder, med olika övertygelser, men alla med respekt för varandra och för barn- och ungdomslitteratur.
Skillnaderna mellan alla ska skapa ny inspiration och en internationell vänskap.

SmåBUS 2023 skapar chansen att få kontakt med många kollegor.

Illustratörer kan dessutom medverka i en internationell utställning.

Tillsammans bidrar vi till en fantastisk kulturell utveckling i Astrid Lindgrens anda.

Med föreläsare som MARIT TÖRNQVIST, MALIN KLINGENBERG, JAN DE KINDER, MARCUS-GUNNAR PETTERSSON och många flera fantastiska barnboksförfattare och illustratörer, lär SmåBUS 2023 bli underbart!

Läs mer på SmåBUS hemsida:

https://smabusfestival.se/sv/ (Extern länk)