Sjukanmälan/Ledighet

För omyndig elev är det målsman som ska göra sjukanmälan. Om inget annat är överenskommet med boendepersonal är grundregeln att elev som är sjuk ska åka hem.

VAD HÄNDER OM JAG ÄR FRÅNVARANDE?

Läs mer här

SJUKANMÄLAN

Sjukanmälan görs i Schoolsoft. Vårdnadshavare loggar in med Bank-ID för att sjukanmäla omyndiga elever. Myndiga elever sjukanmäler sig själva. 

Elever med ofta återkommande eller långvarig sjukfrånvaro måste lämna in ett läkarintyg. 

Schoolsoft (Extern länk)

LEDIGHETSANSÖKAN

Ledighetsansökan görs i Schoolsoft. Vårdnadshavare loggar in med Bank-ID för att söka ledigt för omyndiga elev. Myndiga elever ansöker själva om ledighet. Ledighet beviljas endast för de det som omfattas av skolans ledighetspolicy:

Ledighetspolicy (pdf-fil, 111 kB)

Schoolsoft (Extern länk)